Brałeś? nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada" Była to pierwsza kampania społeczna na rzecz zapobiegania prowadzenia pojazdów przez kierowców będących pod wpływem legalnych bądź nielegalnych substancji. Alkohol i narkotyki, mimo że różni je status prawny, są jednakowo niebezpieczne dla kierowcy.
Kampania spotkała się z dużym zainteresowaniem młodych osób, stając się przedmiotem żywych dyskusji na portalach społecznościowych oraz na stronie internetowej kampanii, dowodząc, że problem prowadzenia pojazdów pod wpływem narkotyków i alkoholu jest obecny wśród polskiej młodzieży. Czytelny przekaz idei oraz duży zasięg medialny został doceniony i nagrodzony w międzynarodowym konkursie „Impact Awards 2009” organizowanym przez League of American Communication Professional. Spot filmowy kampanii został zaadaptowany i przetłumaczony na 6 języków (francuski, niemiecki, rosyjski, angielski, włoski i słoweński).
W 2010r. Krajowe Biuro wznowiło kampanię w nowej odsłownie poruszającej problem bezpiecznych powrotów do domu jest szczególnie ważny dla osób pomiędzy 16 a 25 rokiem życia, bywalców klubów i dyskotek. Dobra zabawa oraz brak wyobraźni, ma dla nich często tragiczne zakończenie. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo ponoszą jednak nie tylko kierowcy, ale również pasażerowie. Kampania kładła nacisk na budowanie pozytywnych relacji z młodymi ludźmi. Hasłem pomocniczym kampanii było pytanie do młodzieży „A Ty jak wracasz do domu?”
Kampania również zwracała uwagę na fakt, że prowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu i środków odurzających to przestępstwo, za które grozi kara pozbawienia wolności do dwóch lat.
Materiały kampanijne takie jak spoty telewizyjne i radiowe oraz plakaty zamieszczone są na stronie internetowej kampanii http://rozumwysiada.pl/kampania.html