Strona z portalu

  Krajowe Biuro Do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii / Kampanie / Kampanie w poprzednich latach / Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada
Zaloguj
Zaloguj
Szukaj
Szukaj
Którekolwiek ze słówWszystkie słowa
Telefony Zaufania
Narkomania
800 199 990
czynny codziennie
w godz. 16-21
Uzależnienia behawioralne
801 889 880
czynny codziennie
w godz. 17-22
Kampania Brałeś? nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada” rozpoczęła się w 2009 r. Miała na celu podniesienie świadomości społeczeństwa, a szczególnie młodych ludzi na temat niebezpieczeństw wynikających z prowadzenia pojazdów przez kierowców będących pod wpływem alkoholu i narkotyków

Brałeś? nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada" Była to pierwsza kampania społeczna na rzecz zapobiegania prowadzenia pojazdów przez kierowców będących pod wpływem legalnych bądź nielegalnych substancji. Alkohol i narkotyki, mimo że różni je status prawny, są jednakowo niebezpieczne dla kierowcy.

Kampania spotkała się z dużym zainteresowaniem młodych osób, stając się przedmiotem żywych dyskusji na portalach społecznościowych oraz na stronie internetowej kampanii, dowodząc, że problem prowadzenia pojazdów pod wpływem narkotyków i alkoholu jest obecny wśród polskiej młodzieży. Czytelny przekaz idei oraz duży zasięg medialny został doceniony i nagrodzony w międzynarodowym konkursie „Impact Awards 2009” organizowanym przez League of American Communication Professional. Spot filmowy kampanii został zaadaptowany i przetłumaczony na 6 języków (francuski, niemiecki, rosyjski, angielski, włoski i słoweński).

W 2010r. Krajowe Biuro wznowiło kampanię w nowej odsłownie poruszającej problem bezpiecznych powrotów do domu jest szczególnie ważny dla osób pomiędzy 16 a 25 rokiem życia, bywalców klubów i dyskotek. Dobra zabawa oraz brak wyobraźni, ma dla nich często tragiczne zakończenie. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo ponoszą jednak nie tylko kierowcy, ale również pasażerowie. Kampania kładła nacisk na budowanie pozytywnych relacji z młodymi ludźmi. Hasłem pomocniczym kampanii było pytanie do młodzieży „A Ty jak wracasz do domu?”

Kampania również zwracała uwagę na fakt, że prowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu i środków odurzających to przestępstwo, za które grozi kara pozbawienia wolności do dwóch lat.

Materiały kampanijne takie jak spoty telewizyjne i radiowe oraz plakaty zamieszczone są na stronie internetowej kampanii http://rozumwysiada.pl/kampania.html

 

Strona: 1 
CINN
Kalendarium
O narkotykach i narkomanii
Projekt Transition Facility PL2006/018-180.05.04
"Wsparcie regionalnych i lokalnych społeczności
w przeciwdziałaniu narkomanii na poziomie lokalnym
- kontynuacja"
© Krajowe Biuro Do Spraw
Przeciwdziałania Narkomanii