Kampania adresowana jest głównie do osób w wieku od 15 do 24 lat, ale także do rodziców, opiekunów i nauczycieli. Głównym kanałem komunikacji kampanii, ze względu na grupę docelową, będzie internet. Uruchomiona zostanie strona internetowa www.nieigraj.com.pl, na której znajdą się informacje na temat działań podejmowanych w ramach kampanii, a także dedykowany profil na Facebooku angażujący młodzież do aktywnego włączenia się w kampanię, m.in. poprzez różnorodne konkursy. Reklamy będą obecne w największych portalach horyzontalnych, a spoty reklamowe będzie można obejrzeć na YouTube, VOD Onet oraz w sieci kin Multikino.
Kampania „Hazard. Nie igraj” finansowana jest ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych. Została zaplanowana na rok - do października 2013 roku. W kolejnych odsłonach kampanii ważnymi elementami strategii będą również działania ambientowe: wykonanie murali w największych miastach Polski z udziałem młodzieży, obecność vlepek, naklejek oraz plakatów w klubach, pubach i centrach rozrywki.
Przygotowaniem strategii oraz zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Value Media, za kreację odpowiedzialna jest Szkoła Mistrzów Reklamy. Działania w mediach społecznościowych prowadzi 8fish, natomiast za działania PR odpowiada agencja Personal PR.