Głównym przekazem kampanii jest myśl: „Nie potrzebuję narkotyków do życia, bo realizuję się w inny, ciekawy dla mnie sposób. Większość osób w moim wieku nie bierze narkotyków, więc również dla mnie normą jest życie bez nich.” Tegoroczna akcja zwraca szczególną uwagę na kształtowanie własnej osobowości, rozwój zainteresowań i aktywność, która pozwala oddać się swojej PASJI. Kampania skierowana jest do ludzi młodych w wieku 14-18 lat, ale również do ich rodziców, opiekunów i wszystkich osób mających kontakt z młodzieżą.
Ambasadorem kampanii został Sebastian Kawa, wielokrotny Mistrza Świata i Europy w lotach szybowcowych.
Głównym wydarzeniem rozpoczynającej się kampanii „Odleć z nami, nie z narkotykami!” będzie odlotowy piknik, który zostanie zorganizowany w Warszawie w drugiej połowie października br. „Stacja odlot” to spotkanie z mediami i młodzieżą, podczas którego zostaną ogłoszeni laureaci ogólnopolskiego konkursu startującego wraz z ogłoszeniem kampanii. Nagrodą w konkursie na kreatywne przedstawienie własnej pasji jest przelot szybowcem z Ambasadorem Kampanii – Sebastianem Kawą. Poprzez niecodzienny lot szybowcem organizatorzy chcą dostarczyć zwycięzcom prawdziwej adrenaliny i niepowtarzalnych wrażeń.
Dla młodzieży przewidzianych jest także wiele działań internetowych. Podczas kampanii zostanie rozegranych szereg konkursów dla fanów profilu nacomito na Facebooku. Jednym z tegorocznych partnerów kampanii oraz sponsorem nagród został merlin.pl SA. Za pośrednictwem profilu nacomito młodzi ludzie będą mogli ponadto podzielić się swoimi zainteresowaniami z innymi internautami. Organizatorzy oczekują, że fanpage stanie się miejscem, skąd można będzie czerpać rzetelne informacje na temat narkotyków, a także „zarazić się” ciekawym hobby swoich kolegów. Obalone zostaną mity i potwierdzone fakty związane z narkotykami, a odbiorcy dowiedzą się, że aby pozytywnie realizować się w życiu nie trzeba wspomagać się środkami zmieniającymi świadomość. Z kolei odświeżona strona nacomito.com.pl zaskoczy użytkowników wyjątkowym narzędziem – interaktywną ścieżką wyboru. Aplikacja pozwoli wcielić się w fikcyjnego bohatera stającego przed realnymi wyborami. Każdy będzie mógł sprawdzić się w z pozoru łatwej – a jednak życiowo trudnej – sytuacji wyboru „biorę” czy „nie biorę”.
Tegoroczna kampania będzie realizowana od września do grudnia br. na łamach prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych.
Partnerzy kampanii:
Instytut Monitorowania Mediów, merlin.pl, Fischer&Zubek PR Partners
Patroni medialni – prasa:
Dziennik Łódzki, Dziennik Wschodni, Echo Dnia Kieleckie, Gazeta Lubuska, Gazeta Olsztyńska, Gazeta Pomorska, Kurier Szczeciński, Nasz Głos Poznański, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny, Polska Dziennik Bałtycki, Polska Dziennik Zachodni, Przegląd lotniczy, Słowo Podlasia, Tygodnik Podhalański, Wrocławski Senior, Wrocławianin
Patroni medialni – radio:
Muzyczne Radio, Polskie Radio PiK, Radio 5, Radio Alfa, Radio Emaus, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Lublin, Radio Łódź, Radio Nadzieja, Radio Opole, Radio Rzeszów, Radio Szczecin, Radio Weekend, Radio Zachód
Patroni medialni – TV:
4fun.tv, rebel:TV, TV.disco
Patroni medialni – portale internetowe:
dlarodzinki.pl, echodnia.eu, konkursykreatywne.pl, macrogames.pl, nastek.pl, naszemiasto.pl, nowiny24.pl, poradnikzdrowie.pl, radio5.com.pl students.pl, weekendfm.pl
Wszystkich, którym idea kampanii jest bliska, zachęcamy do odwiedzenia:
strony www.nacomito.com.pl, fanpage’a www.facebook.com/nacomito i włączenia się w promowanie akcji i jej przekazu!
Kampanię na zlecenie Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii przygotowała i realizuje, wybrana w drodze konkursu, agencja Fischer&Zubek PR Partners. Kampania „Narkotyki? Na co mi to! Odleć z nami, nie z narkotykami!” realizowana będzie do końca 2012 roku.